Vi på CareerBuilder gillar kreativitet och nytänkande arbetssätt. Vi tog därför en pratstund med Universal Avenue, som arbetar med en ny typ av direktförsäljning genom ”Brand Ambassadors”. En modell där säljare utbildar sig via en app eller webbplattform och därefter, på frilansbasis, ger sig ut och börjar sälja digitala produkter mot provision.

Universal Avenues säljare representerar stora varumärken som Soundtrack Your Brand, Google Business View och Bambora. De stora fördelarna med att arbeta som Brand Ambassador är framför allt att du bestämmer helt själv när och var du vill arbeta.

Vi träffade Ulas, en av Universal Avenues Brand Ambassadors för en pratstund.

Ulas Universal Avenue

Hej Ulas! Berätta, hur är det att vara Brand Ambassador på Universal Avenue?
Det har varit en fenomenal upplevelse. Jobbet har över tid bara blivit bättre och mer spännande med nya fantastiska produkter som läggs till i portföljen av brands som vi arbetar med. Jag gillar verkligen att vara en del av Universal Avenue eftersom det är givande på så många sätt. Detta inkluderar givetvis möjligheten att tjäna bra pengar, men även en utmärkt säljutbildning samt gemenskapen med andra Brand Ambassdors.

Vad tycker du är fördelarna med att arbeta som Brand Ambassador?
Först och främst ger det dig friheten att vara din egen chef. Du har möjlighet att skapa ett helt eget arbetssätt, där du kontrollerar både tiden du lägger ned samt den provision du genererar. Jag ser det mer som en livsstil, snarare än ett jobb. Jag kan när som helst arbeta i samtliga av de marknader där Universal Avenue finns – och jag bestämmer själv hur länge jag vill göra det. Hur många andra jobb inom försäljning kan erbjuda det?

Hur fungerar det med kollegor när man är Brand Ambassador?
Universal Avenues community är väldigt stark och levande, i synnerhet i Sverige. Vi träffas regelbundet i olika sammanhang där vi delar erfarenheter och bara umgås. Vi gör också en hel del olika säljresor tillsammans där vi peppar och inspirerar varandra till ännu bättre resultat. Vi har även en ny Community Builder hos oss som kommer stärka sammanhållningen ytterligare, även över landsgränser och koppla ihop alla marknader där vi finns. Jag är övertygad om att vi Brand Ambassadors har en hel del att lära av varandra.

Tidningen Wired utsåg nyligen Universal Avenue till en av Europas och Stockholms hetaste startups. Universal Avenue letar just nu efter fler supertalanger som Ulas.

Nyfiken? Besök vår webbplats för att läsa mer – eller ansök direkt på CareerBuilder.se.